01 januari 2016

2016 ... wordt vast weer een prachtig muziekjaar

2015 zit er op. Laten we hopen dat 2016 net zo'n mooi en bijzonder muziekjaar wordt als zijn voorganger. 

Het jaar begint in ieder geval prachtig met een hele bijzondere release van David Bowie, een nieuwe plaat van Eefje de Visser en aangekondigde platen van onder andere Dylan Leblanc, Tindersticks, Shearwater, Tortoise en Eleanor Frietberger (momenteel favoriet in mijn cd speler). 

Ook met de debutanten zit het waarschijnlijk wel goed. Vanmiddag bespreek ik op deze BLOG een sensationeel debuut van Odetta Hartman en ik durf ook wel alvast te voorspellen dat het debuut van de Finse Ina Forsman later deze maand gaat inslaan als een bom.

Voor de nieuwe platen weer in grote hoeveelheden gaan verschijnen, heb ik nog een aantal hele mooie restjes van 2015, onder andere opgedoken in de jaarlijstjes met de beste country platen, de beste Australische platen en de beste Schotse platen. Kortom, ook in 2016 pik ik weer met veel plezier de krenten uit de pop.

En natuurlijk draait niet alles om muziek. Ik wens alle lezers van mijn BLOG daarom niet alleen een zeer muzikaal, maar ook een heel gelukkig en gezond 2016 toe. 

Erwin Zijleman